Hopp til hovedinnholdet

Spørsmål og svar

Lars Bø

Nevrolog

Bivirkninger av medisiner

Hvor lenge etter oppstart må jeg regne med at bivirkningene varer?

Hei,
lurer litt på dette med bivirkninger av medisiner.
Fikk inntrykk av nevrologen at bivirkninger skulle være borte etter ca 6 mnd. Har nå gått på Aubagio i ca 10 mnd, og jeg opplever fremdeles ting som kan knyttes opp mot bruk av Aubagio.

Hvor lenge etter oppstart kan man ha bivirkninger?
Og kan det oppstå nye bivirkninger etter en viss tid? F.eks. etter 8-9 måneder?


Det er ikke alle bivirkninger som går over

Hei,
det er ikke alle bivirkninger som går over. Ved vedvarende bivirkninger som senker livskvaliteten bør du ta kontakt med behandlende nevrolog for å drøfte om du burde skifte behandling.
Det er generelt mindre hyppig at bivirkninger oppstår måneder etter oppstart, men det kan skje.

Vennlig hilsen
Lars Bø

-

Lokallag

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.