Hopp til hovedinnholdet

Tren med MS-forbundet - ny film

MS-forbundet har laget treningsfilmer spesielt for deg som har MS. Med disse filmene kan du trene når og hvor det passer deg.

2020 har vært et utfordrende og tøft år. Vi står i en vanskelig tid og korona har ført til at mange har vært isolert hjemme. Mulighet for å trene sammen med andre er en av de aktivitetene som har vært umulig å delta på. MS-forbundet har laget fem treningsvideoer spesielt tilpasset for deg med MS. I samarbeid med coach og personlig trener Astrid Moe Eikrem, som selv har MS, har vi laget treningsvideoer på ca 30 minutter. De er delt inn i oppvarming, hoveddel og en del med mentaltrening.

Vi legger ut en ny film hver søndag ut året. Filmene kan ses hver for seg, men du kan også sette de sammen ut fra hvilke muskelgrupper og hva du har lyst til å trene den dagen. Det  viktigste er at du har det gøy og finner noe som passer for deg.

I den fjerde treningsfilmen står overkropp på programmet.

Å trene overkroppen vil være med på å forebygge vondter i nakke, skuldre og rygg, og gjøre deg sterk til å utføre daglige aktiviteter som å løfte og bære ting.

Øvelsene er pushups, bicepscurl og skulderpress, stående roing, triceps dips og skulderrotasjon.

Den mentale øvelsen her er en sanseøvelse, der vi jobber med å legge merke til en positiv opplevelse på hver av de fem sansene. Det ligger mye lykke i å legge merke til de små tingene.

Fjerde treningsfilm finner du her

Tredje treningsfilm finner du her 

Andre treningsfilm finner du her 

Første treningsfilm finner du her

God trening!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.